|
Topowe i najdroższe modele Ferrari
250 GTO - 1962-1964 - silnik: V12, 3.0 l, ok. 230 km/h, ok. 6,2 sek. do 100 km/h; wyprodukowano 39 egzemplarzy Zdjecie
288 GTO - 1984-1986 - silnik: turbodoładowany V8, 2.8 l, 400KM, 306 km/h, ok. 4,7 sek. do 100 km/h; wyprodukowano 272 egzemplarze Zdjecie
F40 - 1987-1992 - silnik: turbodoładowany V8, 3.0 l, 478KM, 324 km/h, 4,1 sek. do 100 km/h; wyprodukowano 1315 egzemplarzy Zdjecie
F50 - 1996-1997 - silnik: V12, 4.7 l, 520KM, 325 km/h, 3,7 sek. do 100 km/h; wyprodukowano 400 egzemplarzy z czego 1 poszedł do "Galleria Ferrari". Zdjecie
F50 GT - 1997 - silnik: V12, 4.7 l, 750KM, ok. 385 km/h, 2,9 sek. do 100 km/h; wyprodukowano tylko 3 egzemplarze Zdjecie
Enzo - 2002-2004 - silnik: V12, 6.0 l, 660KM, ok. 350 km/h, 3,65 sek. do 100 km/h; wyprodukowano 400 egzemplarzy, (349 + 50 seryjnych + 1, z którego dochód powędrował na rzecz ofiar dotkniętych powodzią w Azji).Zdjecie
FXX - 2005 - silnik: V12, 6.2 l, 800KM, ponad 350km/h, 2,8 sek. do 100km/h; wyprodukowano 31 egzemplarzy. Bez prawa do rejestracji i poruszania się w ruchu publicznym. Zdjecie
Skrót "F" oznacza Ferrari a liczby 40 i 50 to rocznice założenia przedsiębiorstwa produkującego samochody seryjne, jakie Ferrari świętuje, co 10 lat budując pojazdy o nieprzeciętnych osiągach i wyrafinowaniu technicznym. Najnowszy model limitowanej serii Ferrari nazwano FXX, ponieważ początkowo planowano montaż jedynie 20 sztuk. Ostatecznie, 31 najbardziej lojalnych klientów Ferrari otrzyma swój egzemplarz.
W 2007 roku ma zostać oficjalnie pokazany model F60. Kontynuuje on tradycje Ferrari budowania samochodu wyczynowego co 10 lat oferując klientom najnowsze technologie, najlepsze materiały i osiągi na poziomie Formuły 1.
|